فناوری و پژوهش
1401/8/18 چهارشنبه
طرح دستیار فناوری؛ فرصتی برای رشد دانشجویان پژوهشگر
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: طرح دستیار فناوری، فرصتی برای رشد دانشجویانی که پژوهشگر و فعال هستند، فراهم کرده است.

.

رویا کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح جدیدی که تحت عنوان دستیار فناوری در حال جریان است، بیان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه پیام‌نور زنجان و پارک علم و فناوری استان برگزار خواهد شد که فرصتی را برای شکوفایی استعداد دانشجویان در زمینه‌های علمی مختلف فراهم می‌کند. این طرح به مدت سه سال از ابتدای خردادماه امسال‌ تا ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط پذیرش دانشجویان متقاضی در این طرح، اظهار کرد: همه دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی با گذراندن شش نیم‌سال تحصیلی، کارشناسی ارشد در صورت بیش از دو سال تحصیلی و دکتری در صورت گذراندن چهار نیم‌سال تحصیلی از دانشگاه‌های مختلف که با پارک علم و فناوری استان زنجان تفاهم‌نامه داشته باشند، در همه رشته‌ها حتی رشته‌های علوم انسانی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

این مسئول افزود: دانشجویان با مراجعه به پرتال دستیار فناوری به نشانی www.parkintern.ir  ثبت‌نام کنند. سپس پارک علم و فناوری مشخصات افراد متقاضی را بررسی کرده و در صورت موافقت به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این طرح شرکت کرده‌اند، برای حضور در ماموریت‌ها معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به مزایای این طرح برای دانشجویان متقاضی، گفت: افرادی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند شش ماه تحت عنوان دستیار فناور دوره کارآموزی را در شرکت دانش‌بنیان مربوطه می‌گذرانند و در صورتی که توانایی و قابلیت لازم را دارا باشند، پس از اتمام دوره در شرکت دانش‌بنیان جذب خواهند شد.

کرمی با اشاره به تسهیلات مالی ارائه شده برای دانشجویان در این طرح، خاطرنشان کرد: دانشجویان پذیرش شده در مقطع دکتری بعد از گذراندن شش ماه فعالیت در قالب دستیار فناور، مبلغ ۱۸ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۱۲ میلیون تومان و مقطع کارشناسی ۶ میلیون تومان به عنوان تسهیلات برای پیشبرد فعالیت‌های علمی پژوهشی و شکوفایی شغلی دریافت خواهند کرد. همچنین شرکت در این طرح برای دانشجویان کاملاً رایگان است.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر